Airport cities. Dzielnice biznesowe wokół lotnisk. Kompleks biurowo-usługowy z częścią rekreacyjną.
2016
OPIS
Projektowany kompleks łączy w sobie funkcje hotelu przesiadkowego dla pasażerów tranzytowych, usługi gastronomi w postaci ekskluzywnych restauracji i barów a także część rekreacyjną tak jak wellness & spa wraz z basenem z torami pływackimi.
To co wyróżnia kompleks od sąsiednich budynków to wyłączność jego z użytku zewnętrznego i korzystanie tylko ze strefy tranzytowej.
Coraz częstsze podróże, zwiększające się liczby pasażerów i odpraw nie tylko portu lotniczego na warszawskim Okęciu ale również na całym świecie przyczyniły się do określania lotniska jako “centrum” życia w którym codziennie przecinają się ścieżki dużej liczby osób.
Kompleks jest próbą zagospodarowania czasu spędzonego w porcie w wyniku opóźnienia samolotów, odwołanych lotów, awarii oraz przesiadek wymuszają spędzenie od kilku do kilkunastu godzin na lotnisku. Przestawiona koncepcja to obiekt zaprojektowany z myślą o zagospodarowaniu i umileniu tego czasu wszystkim pasażerom lotniska Fryderyka Chopina bez konieczności przechodzenia kontroli/ odprawy paszportowej.
Obiekt połączony jest łącznikiem ze strefa tranzytowa od strony gate’ów w południowej części terminala ( tuż nad terminalem autobusowym).
Główna kubatura dzieli się na kondygnacje usługowo wypoczynkowe dla osób do 5 h przebywania ( bez wynajęcia pokoju) ogólnie dostępna dla pasażerów po kontroli w której znajduje się strefa z dostępem wi fi , silver lounge , przechowalnia bagażu, VIP Lounge itp oraz bar sushi , koktajl bar whisky and cigar Lounge z możliwością palenia w wydzielonych strefach – przestrzeniach.
3 powyższe kondygnacje przeznaczone na pokoje hotelowe 5* tylu deluxe, VIP apartament i hotel room executive.
Wszystkie te kondygnacje są połączone ze sobą przedszkolnym zielonym ogrodem w którym użytkownik ma możliwości kontaktu z natura na terenie „lotniska”.
Zielony ogród z naturalnymi zbiornikami wodnymi czyni niepowtarzalny klimat dla obiektu.
Inspiracją dla zaprojektowania tego budynku były najlepsze lotniska według rankingu Skytax, do których zalicza się na pierwszym miejscu lotnisko w Singapurze oraz airport hotele w Emiratach Arabskich. Przede wszystkim postępujący rozwój transportu powietrznego który wyznacza nowe myślenie o centrach miast zlokalizowanych wokół lotnisk przyczynił się do wyboru tego tematu. Zewnętrzna elewacja części hotelowej jest to osłonowa ściana kurtynową ze szkłem refleksyjnym i zespoleniem szyb tak aby spełniały izolacje akustyczna dla tego obszaru.
Część ogólnodostępna jest to elewacja o konstrukcji ściany kurtynowej o szkoleniu przeziernym tak aby zapraszała użytkowników idących łącznikiem do wnętrza kompleksu.
Przeszklenie atrium wsparte na ruszcie ramowym z drewna klejonego , szkło fotowoltaiczne zastosowane na elewacji południowej wschodniej i dachu w celu odciążenia zapotrzebowania na energię.